17. 1. 2022
Online marketing

Kako funkcioniše Google oglašavanje?

Promovišite svoje proizvode i usluge tamo gde ih ljudi najviše traže. A to je na Google-u. Evo detaljnog članka o tome kako možete da koristite Google oglašavanje za svoje poslovanje i koliko će Vas to koštati.

Webglobe

Kada ljudi traže proizvod ili neku uslugu, očično se prvo Guglu obrateu za odgovor. Broj upita za pretragu na Guglu širom sveta je neverovatnih 40.000 u sekundi. Saznajte kako funkcioniše Gugl oglašavanje, kome je namenjno i koliko Vas košta u praksi.

Šta je Google oglašavanje i koliko će Vas koštati?

Oglašavanje na Google pretrazi funkcioniše na platformi Google Ads (ranije Google Adwords) koja se koristi za oglašavanje proizvoda i usluga. Radi se o određenoj vrsti PPC oglašavanja. Oglašivači plaćaju za svaki klik na svom sajtu, a akronim PPC dolazi od engleskog „pay per click“ – plati po kliku.

Možete se besplatno registrovati u sistemu i kreirati oglase za svoje proizvode. Vi odlučujete koliko želite da platite da ljudi kliknu na Vaš oglas na Internetu. Prednost Google Ads platforme za online oglašavanje je u tome što možete precizno da ciljate određenu grupu kupaca, a oglašavanje je efikasnije od banera ili bilborda koji ciljaju sve i nikoga. 


Četiri osnovna tipa oglasa na platformi Google Ads

  1. Search Network Vam omogućava da budete vidljivi u klasičnoj pretrazi. Pojavljuje se kada korisnik pretražuje ključne reči koje ciljate. Ovde se koriste tekstualni oglasi. Zato je važno kreirati tekst koji dovoljno angažuje korisnike da kliknu na oglas i, u idealnom slučaju, obave kupovinu.



  1. Display Network koju čine sajtovi ili aplikacije koje omogućavaju prikazivanje Vaših oglasa. Ovo uglavnom uključuje slikovne oglase u obliku banera, ali u nekim slučajevima to mogu biti i tekstualni oglasi. I ovde ciljate na ključne reči ili interesovanja koja odgovaraju sadržaju odredišne stranice do koje želite da posetioci dođu.
  1. Druge opcije su video kampanje. Ovo su kratki spotovi od 6–15 sekundi koji se pojavljuju pre nego što se video pusti na YouTube.
  1. Četvrta opcija oglašavanja su oglasi za kupovinu (Shopping Ads) koje možete koristiti ako posedujete e‑shop. Oni se prikazuju u pretrazi u obliku slike, cene i veze do Vašeg sajta. Korisnici mogu direktno da kupe proizvod. Ove oglase možete koristiti ako napravite nalog u Google Merchat Centre gde dodajete određene proizvode koje želite da oglašavate.

Kako funkcioniše remarketing?

Ako su korisnici posetili Vaš sajt, ali nisu konvertovani (to jest, nisu kupili ili preduzeli drugu radnju), možete se ponovo povezati sa njima i motivisati posetioce da se vrate. Ovo se radi pomoću Google Ads ponovnog oglašavanja (remarketing). Omogućava Vam da ciljate na ljude koji su već stupili u kontakt sa Vašim sajtom, ali nisu obavili kupovinu.

Postoji nekoliko dostupnih formata za ponovno oglašavanje. Jedan je dinamičko ponovno oglašavanje, alatka koja se koristi za ponovni pristup do ljudi i to umesto Vas. Sve što treba da uradite je da otpremite osnovne elemente oglasa koji želite da pokrenete, a Google Ads će se pobrinuti za ostalo.

Međutim, i dalje možete da kontrolišete u podešavanjima koji tipovi sajtova bi trebalo ili ne bi trebalo da budu prikazani u Vašem ponovnom oglašavanju ili na koju publiku želite da ciljate.

Osnovni elementi oglašavanja

Google Ads oglašavanje ima tri glavna elementa: ključne reči koje ciljate, zanimljiv tekst i odredišna stranica (landing page) na koju usmeravate korisnike. Proći ćemo kroz njih korak po korak i objasniti kako ih možete koristiti.

Ključne reči

Oglasom ciljate na određene ključne reči koje dodajete na listu, na platformi Google Ads. Pitanje je izbora reči ili fraza pod kojima će ljudi tražiti Vašu robu ili usluge.


Primer: Prilikom prodaje sportske opreme, birajte ne samo „obuća za trčanje“ za patike za trčanje, već posebno „patike za trčanje“ i „sportska obuća za trčanje“. Možete pronaći pretragu različitih fraza u Google Trends. I ne zaboravite da izaberete pravu teritoriju za koju ste zainteresovani.


Kada se oglašavate na osnovu ključne reči, ulazite u aukciju koja određuje rangiranje oglasa za tu ključnu reč. Preporučuje se da suzite izbor na 5–20 ključnih reči ili fraza, u zavisnosti od vrste proizvoda.

Kada odaberete pravi tekstualni sadržaj za svoje oglase za pretragu i sadržaj, osvojili ste polovinu. Tekst treba da bude istinit i da motiviše korisnika da klikne na oglas.

Kada pišete tekst, fokusirajte se na svrhu za koju ljudi traže Vaše proizvode ili usluge. Na primer, žele da počnu sa trčanjem i traže odgovarajuću opremu. Ili potraže restoran kada posete Vaš grad.

Preporučujemo da pročitate: naše savete o tome kako da napišete zanimljive tekstove koji prodaju Vaše usluge i proizvode.

Pišite sažeto i jasno, zapamtite da je manje zapravo više. Koristite poziv na akciju (CAT) da direktno podstaknete ljude da preduzmu korak. Razmislite o gramatičkoj ispravnosti i pazite na greške u kucanju.

Pošto oglas vodi posetioce na određenu odredišnu stranicu, morate da se uverite da njegov sadržaj odgovara onome što obećavate u oglasu. To znači da kada oglašavate 30% popusta na majicu, ljudi bi trebalo da kliknu na određeni proizvod sa sniženom cenom. Ako ohrabrujete da se rezerviše sto u restoranu, korisnik treba da pronađe formular za rezervaciju na sajtu.

Kako funkcioniše Google oglašavanje

Oglašavanje na mreži za pretragu i na mreži sa sadržajem je, naravno, ograničeno u prostoru. Redosled i isporuka Vaših oglasa zavise od rezultata aukcija za određene ključne reči ili fraze.

Aukcija uključuje dva dela, odnosno varijable: maksimalnu cenu koju ste spremni da platite po kliku i ocenu kvaliteta. Google je ovim potezom jasno stavio do znanja da stvari ne zavise samo od novca već i od forme i od kvaliteta reklamnog sadržaja. Stoga, čak i po nižoj ceni, moguće je da se Vaš oglas prvi prikaže ako ima visoku ocenu kvaliteta. Cena se izračunava dodavanjem 0,01 na odnos pozicije oglašivača ispred Vas i ocene kvaliteta Vašeg oglasa.

Ocena kvaliteta zavisi od nekoliko faktora. Svaki oglas se pregleda pre objavljivanja. Ako ne odgovara kvalitetu, dobija nisku ocenu ili se čak i ne prikazuje. Procena uzima u obzir mogućnost kliktanja, doslednost i razumljivost teksta, upotrebu netradicionalnih simbola, broj ključnih reči i strukturu i sadržaj odredišne stranice i njenu relevantnost za upit za pretragu.

Kada je Vaš oglas visoko rangiran, možete da ponudite nižu cenu za bolje rangiranje u pretrazi ili za atraktivne sajtove – mreže sa medijskim sadržajem.

Ne žurite sa rezultatima

Pravljenje oglasa na platformi za oglašavanje Google Ads je jednostavno. Ali, ne pokazuje se svaki oglas efikasnim. To je dinamičan marketinški kanal, a prikazivanje Vašeg oglasa ne znači da više ne morate da brinete o tome. Morate da pratite učinak svog oglasa i da nastavite da ga poboljšavate.

Međutim, sačekajte 2–3 meseca da prikupite dovoljno podataka pre nego što nastavite sa evaluacijom. Tek tada možete pouzdano proceniti da li Vaš oglas zahteva optimizaciju ili ne. To je najpouzdaniji pokazatelj efikasnosti i isplativosti Vaše reklame.

Ako na Vaš oglas uglavnom kliknu ljudi u zemljama koje nisu one u kojima distribuirate svoje proizvode, uverite se da pravilno ciljate publiku svojim oglasima. Ako se Vaš oglas prikazuje, ali ljudi ne kliknu na njega, pokušajte da promenite tekst kako biste ga učinili privlačnijim. Pravite samo jednu po jednu promenu (ciljanje, tekst i slično) i pustite da se modifikovani oglas prikazuje neko vreme da biste procenili da li su promene dale rezultat. Definitivno ne dozvolite da gubite novac na neefikasno oglašavanje.

Kako efikasno oglašavati

1) Kreirajte kampanje orijentisane na proizvode

Fokusirajte svaku kampanju na određeni proizvod i koristite automatizaciju. Na primer, aplikacija BlueWinston Vam omogućava da automatizujete proces i da pravite oglase za stotine i hiljade proizvoda u kratkom roku. Oglasi na mreži za pretragu i grupni oglasi Vam omogućavaju da pokrijete celokupnu potražnju za proizvodima koje prodajete.

2) Oglašavajte proizvode koji Vam se isplate

Kada kreirate kampanje sa ciljanim proizvodima, fokusirajte se na robu koja ima veće marže i koja je dovoljno konkurentna. Odgovarajuće odabrana aplikacija će Vam pomoći da filtrirate takve proizvode.

3) Koristite ponovno oglašavanje

Prema našem iskustvu, više od polovine konverzija (kupovina) se dešava zahvaljujući remarketingu. To je i zato što ljudi koji su zainteresovani za neki proizvod prvo traže šta ima na tržištu, pa tek onda biraju. Kada ih podsetite na svoj e‑shop pomoću remarketinga, veća je verovatnoća da će obaviti kupovinu kod Vas.


Autor: Štefan Chochláč – menadžer projekta i suosnivač servisa BlueWinston.
Foto: Unsplash

Autor članka
Webglobe


Bilo da ciljate na tržište u regionu ili na ceo svet, mi ćemo Vas opremiti efikasnim alatima za rast Vašeg biznisa na internetu.

Delite članak